Ačkoliv jsou moderní technologie připojení k internetu velice spolehlivé, tak se může výpadek internetu víceméně dostavit kdykoliv. Stále se totiž jedná o velice složitou strukturu, která leč je pojištěná celou řadou alternativních řešení, tak může jednou za čas přijít o stabilitu.

V ten moment výpadek internetu může nejen že postihnout i rozsáhlejší oblasti, ale především se může protáhnout na delší dobu. Pro spoustu lidí je ale připojení k internetu naprosto zásadní věcí pro práci, studium i zábavu. Je tedy možnost při takových výpadcích požadovat náhrady?

Jak na výpadek internetu nahlíží smlouvy?

Většinou v moment, kdy zařizujete domácí internet, nebo popřípadě také připojení pro firmy, tak se setkáte s podepsáním smlouvy o poskytování služby. V těchto smlouvách přitom nenajdeme vyloženě pojem výpadek internetu jako takového, ale častěji se baví smlouvy o takzvané dostupnosti připojení.

Tady ale dokáže naprostá většina poskytovatelů najít kličku, díky které se vyhnou problémům při menších výpadcích internetu. Konec konců už přeci jenom je současné připojení dost stabilní a výpadky by měly být spíše jakousi výjimkou. Tou kličkou je, že vám nikdy poskytovatel neslíbí 100% dostupnost služby, ale kupříkladu pouze 98 %.

Jak řešit delší výpadky?

Jenže v případě delších výpadků je také možnost alternativního řešení. Telekomunikační úřad je například zodpovědný za hlídání trhu s komunikacemi, mezi které samotné internetové připojení pochopitelně patří. Standardně se o menší žádosti takové úřady příliš nestarají, ale mohou vzniknout vzácné výjimky, kdy je nedostupnost služby opravdu dlouhodobá a neřešená poskytovatelem. V takovém případě je pak tento úřad tou jedinou instancí, u které byste měli mít šanci na úspěšnou reklamaci a zastoupení.