Mobilní operátoři jsou v posledních měsících doslova zavaleni stížnostmi ze strany jejich zákazníků. Na co si uživatelé modrého operátora O2, růžového operátora T-Mobile a červeného operátora Vodafone stěžují nejčastěji?
Mobilní operátoři čelili více jak 500. stížností
Český telekomunikační úřad evidoval v prvním čtvrtletí tohoto roku celkem 508 stížností, přičemž většina z nich se týkala nekalých praktik poskytovatelů služeb. Za čtyři měsíce to rozhodně není málo, v přepočtu to vychází na 127 stížností za měsíc, cca 4,2 stížností na den. To už stojí za pováženou.
Co zákazníkům vadí?
V České republice dominují mobilnímu trhu prozatím tři nejsilnější hráči: T-Mobile, O2 a Vodafone. O čtvrtém mobilním operátorovi se stále jedná, tudíž jsou vrátka pořád otevřená a nelze v tuto chvíli říci, kdo se stane v pořadí čtvrtým operátorem.
Nicméně i tahle nejsilnější trojice čelí častým stížnostem. Na co si zákazníci stěžovali za první kvartál tohoto roku nejčastěji?
-
Prodlužování smluv bez souhlasu
To je častý problém, který zkrátka zákazníkům vadí. Nejčastěji si stěžovali u červeného operátora Vodafone, který sice zákazníka upozorní na to, že mu v dohledné době vyprší smlouva, ale pokud od něho nezíská souhlas na prodloužení, automaticky smlouvu prodlužuje na dobu neurčitou. A to většina zákazníků jednoduše nechce.
-
Služby sjednávané po telefonu
Poměrně dost stížností se týkalo služeb sjednaných po telefonu. Zákazníci si stěžovali na nekalé a mnohdy až agresivní jednání a prakticky ze strany mobilního operátora. Řešily se například aktivované služby, o které ale zákazníci neměli sebemenší zájem.