V polovině minulého měsíce uživatelé sociálních sítí zaznamenali obrovský výpadek, díky kterému nefungoval nejen Facebook, ale i Messenger, Instagram či WhatsApp. Trvání výpadku se protáhlo na několik hodin a uživatele potrápil při využití oblíbených sociálních síti.
Jak se výpadek na sociálních sítí projevoval?
Na několik hodin se 14.března některé sociální sítě rozhodly vypovědět svou službu a uživatele postihly různými způsoby. Někteří uživatelé nemohli komentovat příspěvky na Facebooku, jiné potrápilo nenačítání feedu, další nemohli odeslat chat přes WhatsApp, někteří se dokonce do sociálních sítí vůbec nemohli přihlásit.
V dnešní době není žádným tajemstvím, že je mnoho lidí na sociálních sítí závislých. Rozsáhlý několikahodinový výpadek tak byl pro mnoho lidí velmi nepříjemným zážitkem, který mimo jiné poukázal i na to, že pokud je tolik služeb pod jedním provozovatelem, může jeho výpadek postihnout opravdu velký počet lidí.
Konkurence výpadek sociálních sítí uvítala
Výpadek sociálních sítí však výrazně nahrál do karet Twitteru, což je konkurenční služba všech aplikací Zuckerbergerova impéria. V den výpadku totiž uživatelé mohli skrze Twitter spolehlivě komunikovat, proto se není čemu divit, že jej využívali daleko raději nežli výpadkem zasažené aplikace.
Telekomunikační služba Telegram dokonce vydala prohlášení, že se jim díky výpadku Facebooku podařilo získat celkem 3 miliony nových uživatelů. A to rozhodně není malé číslo.
Facebook zaznamenal vysoké ztráty
sociální síť Facebook s největší pravděpodobností Díky výpadku přišla o velkou částku protože reklamy neběžel několik hodin tak jak by správně měly. Na Facebooku inzeruje více než 6000 firem které si na základě dosaženého cíle platí i nemalé částky. Březnový několikahodinový výpadek byl zatím pravděpodobně historicky nejrozsáhlejší