Barevná linka 1221 byla ještě donedávna zpoplatněna a to částkou až 6 Kč za jednu minutu. Její provozovatel se nyní rozhodl, že číslo 1221 sloužící jako centrální infolinka Hygienické služby, nebude spojeno s propojovacím poplatkem a volání je tedy zadarmo.
Barevná linka slouží pro informace týkající se koronaviru
Centrální infolinka byla spuštěna již na začátku tohoto měsíce. Jejím cílem bylo informovat lidi nejen o koronaviru, který stále řádí v České republice, ale také se na ní mohli dozvědět informace týkající se chytré karantény. Centrální infolinka spadající pod Hygienickou službu je v provozu každý den a to od 8 hodin ráno do 7 hodin večer v pracovním týdnu, o víkendu poté od 9 hodin ráno do půl páté hodiny odpoledne.
Zpoplatnění hovoru na centrální lince bylo trochu jiné
Volání na podobné linky je zpravidla bezplatné. Jsou infolinky, kde je hovor zpoplatněn v rámci tarifu, který máte sjednaný u vámi zvoleného mobilního operátora. V případě centrální infolinky 1221 to bylo trochu jinak.
Barevná linka si účtovala 3-6 Kč za minutu v závislosti na tom, jakého operátora máte. Část z účtované ceny poté šla přímo provozovateli, proto byly tyto hovory účtovány nad rámec volných minut.
Operátoři neznali význam linky
Možná trochu úsměvným faktem je, že operátoři ještě donedávna nevěděli, k čemu barevná linka vlastně slouží. Upozornila je na to až média. Na základě toho mobilní operátor T-Mobile jako první přestal svým zákazníkům hovory na centrální linku účtovat a veškeré poplatky provozovateli hradil ze své kapsy.