Knihovna reklam je novinka, se kterou se nově můžete setkat na populární sociální síti Facebook. V knihovně si snadno vyhledáte nejen historii stránek, ale dozvíte se zde i kolik peněz z firmy utratily za reklamy. Knihovna reklam má za cíl zvýšit transparentnost inzerce na Facebooku.
Knihovna reklam jako užitečný nástroj
Na Facebooku mimo jiné můžete naleznout informace o reklamách a stránkách, které jsou transparentní během voleb. Nejdříve budou politické nálepky zavedeny ve Velké Británii, posléze i ve zbytku Evropy vzniknou nálepky u postu zaměřených na politiku nebo problematiku, která se týká národních zájmů. Každá reklama, kterou na Facebooku uvidíte, tak bude mít označení, kdo za příspěvek zaplatil. U každé reklamy naleznete štítek, který se bude nacházet v horní části inzerce – když na něho kliknete, uvidíte nejen kontaktní údaje, ale zobrazí se vám i částka, kterou byla organizace nucena za kampaň na sociální síti zaplatit.
Jak bude knihovna reklam fungovat?
Knihovna reklam uživatelům nabídne vyhledávání konkrétní společnosti buď podle jejího názvu nebo na základě klíčového slova. Vyhledávač bude zároveň disponovat našeptávačem a umožní uživatelům zobrazit si předchozí vyhledávání. Od května tohoto roku pak Facebook nabídne report knihovny reklam – ta bude jakýmsi souhrnem dat zobrazeným lidmi v USA po určité období. Uživatelé si tak budou moci sami zvolit, zda chtějí vidět výsledky za jeden den, týden měsíc, nebo celé čtvrtletí.