Nejčastější otázky

Je možné využívat službu ADSL s libovolným tarifem společnosti Telefónica O2 Czech Republic, například i s programem MINI?

Ano, služba ADSL je dostupná u všech cenových programů společnosti Telefónica O2 Czech Republic. Cena tarifu O2 MINI je v případě současného využívání ADSL snížená o částku 81 Kč včetně DPH. Užívání ADSL není podmíněné užíváním hlasového tarifu. Lze využívat pouze internet bez nutnosti platby za hlasové služby.

Co najdu v samoinstalačním balíčku?

V případě objednávky samoinstalace vám dorazí balíček s žádaným typem modemu, zdrojem (napáječem), rozbočovačem (splitter), propojovacími kabely a tištěným uživatelským manuálem (který můžete obdržet i v PDF verzi na email), instalačním CD (v případě objednávky USB modemu) a oznámením o připojení KTZ k veřejné síti provozovatele telekomunikační sítě.

Co to je ADSL a k čemu je vhodné?

Pod pojmem ADSL se skrývá vysokorychlostní připojení k internetu určené pro domácnosti a firmy, které nechtějí platit poplatky za telefonní impulsy, případně i přenesená data. Zřízení ADSL připojení není možné bez telefonní přípojky a připojení k ústředně od Telefónica O2, která je touto technologií vybavena. Internetové připojení není limitované množstvím přenesených dat. U ADSL je agregace 1:50.

Co znamená zkratka FUP?

FUP (jinak řečeno fair user policy) zajišťuje rovnoměrnou dostupnost ADSL pro všechny uživatele. Jedná se o technické opatření, kdy dochází k snížení priority přenosu dat u uživatele, který přenáší abnormální množství dat. Snížení priority se projeví krátkodobým snížením rychlosti. Objem dat je měřen v obou směrech (nahrávání i stahování).

Co vše zahrnuje zřízení a instalace u zákazníka?

Výše poplatku za zřízení je úměrná tomu, jakou si klient objedná instalaci. Provádíme dva typy instalace. Pokud si vyberete malou instalaci, provedeme u vás instalaci rozbočovače (splitteru) a jeho připojení na telefonní rozvod, umístění ADSL modemu a jeho připojení k napájení. Rovněž představíme funkčnost ADSL přípojky. Zákazník si následně nainstaluje připojení na PC sám. V případě velké instalace technik nainstaluje ADSL k zákazníkovi do PC. V případě že zákazník neobjedná žádnou instalaci, celý proces (který není náročný) musí podstoupit sám dle přiloženého podrobného manuálu. Samoinstalace není složitá a je zdarma.

Jak mohu získat službu ADSL?

Je to velmi jednoduchý proces, stačí ověřit dostupnost ADSL na vaší adrese. Ve chvíli, kdy bude dostupnost ověřená, kontaktujeme vás na dané telefonní číslo s nabídkou. Rovněž ověříme dostupnost volných portů, přenosovou rychlost technologie ADSL a možnost zřízení dalších služeb.

Jaké jsou výhody ADSL, pokud mám vytáčené připojení?

U ADSL neplatíte poplatky v závislosti na době připojení, ale pouze paušální poplatek dle zvolené varianty a rychlosti. Není nutné tedy kontrolovat tarifní pásmo a dobu připojení. Přidáním ADSL neblokujete telefonní linku. Další výhodou je i vyšší rychlost internetu a stabilita, nízké pořizovací náklady a jednoduchá instalace.

Jakým způsobem mě kontaktujete před instalací?

Naši pracovníci vás kontaktují na vámi zadané telefonní číslo.

Je ADSL neomezené?

Ano, jedná se o časově neomezené připojení k internetu. Surfovat tak můžete 24 hodin, 7 dní v týdnu. Vše v rámci fixního paušálního poplatku.

Je možné změnit poskytovatele ADSL bez výpadku služby ADSL?

V současné době není možné změnit ISP bez krátkodobého výpadku ADSL. Je nutné prvně ukončit smlouvu s ISP a následně objednat službu ADSL jinde. Časová prodleva zřízení linky je standardní. Převod znamená, že dojde k výpadku ADSL služby, tento výpadek ovšem trvá pouze pár minut.

Lze převést ADSL v rámci kraje s ponecháním stejného telefonu?

Pouze za předpokladu, že bude nové místo bydliště vyhovovat podmínkám pro službu ADSL. Je nutné znovu otestovat dostupnost internetu pro adresu v nové lokalitě. Telefonní číslo lze v rámci jednoho kraje převést, ovšem nelze převádět mezi kraji kvůli předvolbám.

Garantujete rychlost připojení?

Rychlost uvedená v nabídce je maximální možná rychlost na dané adrese. Je ovlivněna řadou faktorů, kvůli kterým jí nelze garantovat.

Kolik stojí zřízení telefonní přípojky v domu, kde nikdy nebyla?

V rámci objednání nové služby je zcela zdarma. V ceně zřízení je jedna telefonní zásuvka. Pokud telefonní rozvody nejsou v blízkosti domu, či bytu, není technicky možné službu realizovat.

Mám objednanou službu ADSL s velkou instalací. Jak dlouho bude instalace trvat?

Doba montáže a zprovoznění zpravidla nepřesáhne 1 hodinu čistého času.

Už jeden modem mám, je třeba koupit nový?

Pro instalaci ADSL je možné využít i váš současný ADSL modem. Objednání služby není podmíněno zakoupením modemu. Kompatibilitu zařízení lze ověřit pomocí typového štítku na spodní části modemu. Pro technologii ADSL je užíván protokol ADSL 2+. V případě, že jste modem využívali u jiného operátora, bude nutná jednoduchá konfigurace. V případě že si zřizujete technologii VDSL, bude nutný VDSL modem. VDSL je kompatibilní i s technologií ADSL, naopak to ovšem nefunguje.

Je možná objednávka instalace bez objednávky modemu?

Malá i velká instalace je možná pouze při dokoupení modemu.

Je nutné mít i číslo na volání, když chci pouze internet?

Ne, je možné mít pouze internet bez telefonního tarifu. Ke službě obdržíte virtuální číslo ze kterého není možné telefonovat. Není nutné tedy platit za hlasovou službu, pouze paušální poplatek za zvolenou službu internetového připojení.

Je nutné mít pro užívání ADSL pevnou linku na volání?

V dnešní době to není nutné a ADSL lze zřídit i bez hlasové služby. Lze tak využívat pouze internet bez nutnosti platit další služby, které nevyužijete.

Je nutné kromě paušálního poplatku platit jiné poplatky, např. za přenesená data, nebo za čas strávený na internetu?

Ne, platíte pouze jeden smluvní paušální poplatek. Za přenesená data, či čas strávený na internetu neplatíte.

V jakých lokalitách je služba ADSL dostupná?

V těchto chvílích je pokryto cca 99% území ČR, ovšem bez prověření nelze říci, zda bude možné právě na daném čísle službu ADSL zřídit. To zjistíte pomocí vyplnění ověření dostupnosti.